Dokumenty

Mýty o detskej strave

Pri príprave stravy pre dieťa, mnoho rodičov vychádza z predpokladu, že to čo je dobré pre dospelý organizmus je dobré aj pre ten detský. Dieťa však vzhľadom na rýchly rast a vývoj potrebuje inú skladbu výživových látok. V strave detí rozhodne nesmú chýbať mlieko a mliečne výrobky. Pre telesný rast je osobitne významný vysoký obsah esenciálnych aminokyselín v mäse. V strave detí striedame mäso z hydiny, morky s chudým hovädzím mäsom. Mimoriadne dôležitá je konzumácia ochranných živín, ktoré obsahuje ovocie a zelenina Denne by malo dieťa zjesť 3 – 4 porcie ovocia plus 3 – 4 porcie zeleniny.
Stiahnite si celý dokument

Výživa detí

Princípy výživy detí vychádzajú z faktu, že organizmus dieťaťa sa vyvíja fyzicky aj psychicky. Na tento búrlivý vývoj potrebuje mať k dispozícii kvalitné stavebné látky a primeranú energiu. Základnou stavebnou látkou sú bielkoviny. V strave detí preto rozhodne nesmú chýbať mlieko a mliečne výrobky, nielen pre obsah plnohodnotných bielkovín, ale z mlieka získava dieťa až 55 % potreby vápnika, nevyhnutného na rast a kvalitu kostry a zubov. Dieťa by malo denne vypiť aspoň 0,5 l mlieka doplneného syrmi a kyslomliečnym výrobkom.
Stiahnite si celý dokument